An angel to some,a devil to lots.. U decide!  

Tuesday, August 19, 2008

Assalamualaikum pembuka kata,
selamat dtg ke blog saya,
blog ini saya punya,
suka hati saya nak cakap apa=)

let me just clear things out and 1st explain the meaning of the phrase that i have mentioned in the profile corner in this humble blog of mine=)

"an angel to some,a devil to lots. Love me or hate me, u decide"
yeapp there goes the issue..kepada yg pengetahuan englishnya mengatasi tahap biasa,atau tahap bodoh..memang dapat memahami maksud dan mesej yg cuba ku smpaikan atu..

Ok,kepada yg kurang pandai dan mempunyai tahap kebodohan english yg menyedihkan..bah sila fahamkan.aku cuba explen arah mu cakap melayu,mana tau ada yg maseh berada dlm kebodohan jua andaikata ku terangkan dlm bahasa english..ada baiknya ku terangkan satu persatu,yupp andai kata ada yg masih ddalam tahap kebodohan..*haha,memajal para*

1) "an angel to some" ani artinya..ada segelintir manusia yg menganggap ku bersifat baik,aha,segelintir sahaja..artinya,sedikit! Awu,sekali lgi ku katakan,memang sedikit sahaja yg mnyayangiku..get a life sweetheart=)..
2) "a devil to lots" bererti; dan kebanyakkan daripada mereka memang membenciku..yup banyak membenciku..memang udah ku bgtau andang bnyak yg membenciku.jadi,ku rasa kau memang salah satu daripada jutaan pembenci setiaku..=) =) get a life honey=)
3) "love me or hate me" maksudnya; bah manasaja tah pembaca2 sekalian,sahabat2 dan org2 yg berkenaan mahupun org2 yg tidak berkenaan sekalian..eh btw,ckp mlayu artinya,sukai diriku atau benci sja diriku..heheh..nda jua ku pajal kamu suka arah ku x ah?? Andang udh terang lagi bersuluh,ku bgi pilihan utk menyukaiku atau membenciku..i dnt give a single fucking shit..heheh..again,get a life babe=)
4) "u decide!" ani pun nda tau rtinya?? Haha.bh kesian jua kn,biartia ku terangkan,andai kata tahap kebodohannya maseh memajal bodohnya itu..huhu! Artinya..terpulanglah kepada kamu utk menyukaiku atau membenciku,menganggapku musuh atau sahabat,menumpang kegembiraan hidupku atau memusnahkan kebahagiaan hidupku,senyum dgn keindahan hidupku atau memilih saja utk memberi komen yg mungkin kamu fikir akan menjatuhkan diriku..terlebih dahulu ku minta maaf andai aku ada salah terhadap mana2 individu..dan ingin ku jelaskan,aku bahagia dgn hidupku=) alhamdulillah..
Dan ingin ku jelaskan lagi,memang smua ani kamu punya pilihan..hak individu..yang pastinya,memang god lebih mngetahui smua ani.and skiranya kan bercakap mengenai ketuhanan,ingin djelaskan lagi,KAU BUKAN GOD kan mengandaikan aku ani hormat atau nda,respect urang atau nda..mungkin ayat2 arah profile BLOG KU ani adalah cara ku kan kenalkan diriku arah urg yg nda kenal kan diriku..n atu terpulang kpda kmu untuk menyimpulkan identitiku,personalitiku..dan yg nyata,mun kn mbwa isu ketuhanan,memang TUHAN SAJA YANG TAU HAKIKAT YG SEBENAR2 NYA..KAMU DTUGASKAN UTK MEMILIH DAN MNGANDAIKAN SAHAJA. Ada kh ku ckp ARAH PROFILE KU; kamu semua yg tahu hakikat sebenar?? Ada?? Aku ckp "u decide" kan? Rtinya,kamu pilih lh.tapi TUHAN saja yg tahu siapa diriku yg sebenar..dan artinya jua,kamu punya pasal kan anggap aku ani baik atau jahat,pasal in the end it doesnt even matter.pasal apanah? AWU,YES! HANYA TUHAN YG TAHU HAKIKAT SIAPA DIRIKU YG SEBENAR..TUHAN SAJA YG TAHU BAH..paham?? Hahahaha..mun nda phm jua,bek bawa berehat,cari kebahagiaan hidup sendiri n kalau dangki n nda puas ati dgn pencapaian dan kebahagiaan hidup seseorang atu,berusaha tah jadi mcm urg yg kamu bencikan atu..sekiranya kamu benci arah seseorang atu,bgtau arahnya tarang2 dan atas dasar apa kmu mmbencinya..but once again ku jelaskan,i dnt give a shit kamu benci atau suka aku..inda ku kisah..yg penting TUHAN tau apa yg aku buat..AND NOT YOU..

well well,trima kasih banyak2 for the comments. Aku memang nda sempurna..aku hanya ingin hidup dan hayati kebahagiaan hidupku ani..aku hanya ingin mengambil kesempatan hidup ani dgn menjadi yg terbaik semampunya..andai yg ku buat ani nda cukup baik,aku cuba sedya upayaku..hakikatnya,aku bukan manusia sempurna yg memperlihatkan kesempurnaan.memang memang memang ktani penuh dgn hasad dengki dan kejahatan..yg baik dtg dari Allah,yg buruk dtg dari diriku..
Kepada ALLAH KU MOHON PERTOLONGAN,KPD NYA JUA KU BERSERAH DAN DARIPADANYA JUA KU BERLINDUNG DARI SEGALA KEJAHATAN..KPD ALLAH KU MOHON KEAMPUNAN..

hehe..ingin ku ambil kesempatan meminta maaf andai aku ada buat silap arah siapa2..andai aku nda memuaskan hati sesetengah pihak..yang pasti,aku berterima kasih arah kpd sahabat2 yg menyokong ku dari belakang..Aku bersyukur kepada tuhan dkurniakan sahabat2 yg mcm kamu..kehidupanku,kebahagiaanku,keluargaku,sahabat2ku,org2 yg mencintaiku dan menyayangiku,adalah kurniaan Allah yg indah..alhamdulillah..dan sesungguhnya segala keburukkanku,cela diri ku,org2 yg membenciku,org2 yg ingin melihat kejatuhanku,dan segala ketidaksempurnaanku kuandaikan ia dugaan dari Allah semata2 utk menguji kesabaranku dan ketabahanku,menguji ketahanan minda dan jiwaku yg insyaallah dpat menolongku utk mnjadi lebih dewasa dan redha dgn segala dugaannya..alhamdullilah..

sekian..

dan utk peringatan,blog ani ku buat utk share dgn org2 yg sudi n ingin tahu dgn kehidupan seharianku..bukan utk menjatuhkan mana2 individu..bukan utk menyakiti sesiapa...niat ku hanyalah utk berkongsi pengalaman seharianku dan meluahkan perasaan serta pendapatku..aku nda perlukan sesiapa utk menyukat2 kata2ku dan memberi andaian yg bukan2 terhadap diriku melalui blog ku..aku hanya manusia biasa yg menikmati dan menjalani kehidupan ini dan dlm proses mencari bekalan dunia dan akhirat...

AddThis Social Bookmark Button


Parameter Para Hadirin

 

Design by Amanda @ Blogger Buster