Saya adalah seorang guru Bahasa Melayu  

Tuesday, August 5, 2008

Assalamualaikum ebaribadih!
07:53
Di pagi yg indah lagi bahagia ini,duduk nya saya di sini,ingin mnyampaikan coretan ikhlas dari hati saya yg suci murni..*haha,mngakun?*
well crappy init? Haha..aku tym ni berada d dlm bilik darjah 4Blue,the kids doing their tulisan rumi.kjap lgi my class abis.30minit sja..
08:06
Now,aku berada d perkarangan kawasan sekolah.gtau tia sekolah apa? Haha..*perahsiaan* ok,aku, sehingga lah kerja2 pemunggahan selesai djlnkan,maksudku,sehingga guru bahasa melayu dari kerajaan dtg, akan berkhidmat sementara,mengajar murid2 darjah 4Blue,4White dan 4Green di Sekolah Tunas Jaya PGGMB Madang. Haha! Lawa kan aku ckp bahasa melayu ah? Belatih namanya ni. Haha! During my 1st class kemarin ah,it was weird. All this while,subjects yg ku ajar,english based smuanya. Yatah tiba2 kana suruh ajar bahasa melayu. Ato ya,mngarah2 and menyuruh2 kanak2 ani pkai ckp melayu,lain rasanya. Atu pun mseh jua ckp english. "bah class,keep away all ur science books. I only want buku bahasa melayu d atas meja kamu. Paham??" "Rayyan,Muiz,Amirul,bah bulih kamu sit down kah? Did i ask u bejalan2 di class ani? If u have finish ucah,apa kata tcer tadi??" hahahaha! Rojak eh! Its like ah,my mouth blurts out words faster than what my brain should be processing first. Maksud ku,by the tym aku udh bckp ah,bru tia nya utakku,eh eh in malay please! If u get wat i mean.mun kmu nda phm bh biartia,diam saja ok? Ha! Its not dat,aku kan mnunjuk2 kan yg aku ani biasa ckp english. No! No no.. Kamu pun dapat liat dari cara penulisan ku,dat i usually bckp campur2. Nda jua brapa english ku,yeaa i noe,nda pyh kmu gtau aku.ok? Haha! *sakit ati alai ani~* wat im trying to say here is,the fact that we teachers,i mean,in the case of aku,i was trained to teach all english based subjects.math,english science masa teaching practice dulu..tambahan lagi,tuition pun sama jua..dats why,eh ani rupanya 1st tym ku ajar bahasa melayu! Baru ku realize! Now,i hope that explains knapa weird rasanya mngajar bahasa melayu tiba2 atu..heheh..my next class is with the 4 Green Fahaman. How fortunate,i dont have to prepare for lesson plans becus the previous teacher have already done the planning earlier. Ia prepare smpai september ani wah! Haha..all i have to do is,ikut plannya sja n continue what have been planned uleh nya. Now dat i have to wake up early hari2 yaww! Except for sunday.. Well friday pun bngun awal becus tuition class ku starts pagi. But at least i have sumtin to do kan? N this of course means,nada lgi saturday-morning-movie-wid-syg=( andang odah menjadi lumrah antara aku n syg utk menonton wyg bersama2 dpagi hari sabtu.cuz dats when we usually get cheaper tickets! Kan syg? =p and saturday is also synonym to our dating day. Haha! Ari sabtu syg off day..n then mlm kmi lepak with the Scarlets..ani brapa mnggu dah nda chill..due to kesibukkan aku n syg,weddings and weddings and more weddings to get busy with..kalau aku yg kawin nda jua papa kan? Haha..kata2 rupanya..eh batah eh kul9 ah..later my classes 9-10 another 1 at 10.20-11.20..and nunggu 12.15 balik..n later lunch drmh wid syg..

Sekian lah dahulu untuk kali ini. Bersama kita lagi dlain kesempatan..
Hingga masa itu tiba..
Wabillahitaufikwalhidayah,wassalamualaikum warahmatullah hiwabarakatuh..

Ramadhan is coming soon! Cant wait! N dat means,bh bali kain utk raya dh? Brapa pasang ko mutung? Udh siap bju raya mu? Tudung lgi alum eh.. =)

AddThis Social Bookmark Button


Parameter Para Hadirin

 

Design by Amanda @ Blogger Buster